Naše služby

Mob.:

Tel.:

Bolesti zad a páteře

Bolesti zad a krční páteře jsou v dnešní době jedním z nejčastějších důvodů k vyhledání fyzioterapeuta. Řada poruch je pouze funkčního charakteru a upraví se po odeznění provokujícího faktoru (nadměrná jednostranná zátěž páteře, vadné držení těla, nevhodně prováděné cvičení apod.). Projevují se jako prosté bolesti zad (akutní blokády krční a hrudní páteře, lumbalgie, tj. bolesti v bederní části páteře a v kříži). Na druhé straně mohou být bolesti zad a krční páteře vyvolané strukturálními změnami na páteři (výhřez meziobratlové ploténky, degenerativní změny na páteři – spondylóza, spondylartróza, úrazy páteře apod.).

K tomu, aby byla terapie bolesti zad a krční páteře úspěšná, je nejdůležitější správná diagnostika. Té předchází podrobná anamnéza a důkladné vyšetření . Fyzioterapie se zabývá funkční diagnostikou, léčbou a prevencí poruch pohybového systému. Hlavním cílem fyzioterapeuta je zjistit skutečnou příčinu potíží, i když může být od místa současné bolesti hodně vzdálena, a navrhnout vhodnou a účinnou terapii.

Bolesti zad

Mezi nejčastější poruchy patří: cervikokraniální syndrom, cervikobrachiální syndrom, lumbago, kořenový syndrom, ischias apod. K léčbě se ve fyzioterapii využívá nepřeberné množství metod a postupů: manuální terapie (techniky měkkých tkání, mobilizace páteře a kloubů, postizometrická relaxace) se využívá k uvolnění svalových spasmů a kloubních blokád, fyzikální terapie (ultrazvuk, elektroléčba, magnetoterapie), kompenzační cvičení (léčebná tělesná výchova) apod. Kompenzační cvičení je zásadní. Jeho předpokladem je skutečnost, že bez pravidelné pohybové aktivity nelze bolesti zad a krční páteře úspěšně léčit. Moderní rehabilitace vychází, kromě výše zmíněných metod, i z principů vývojové kineziologie, která se zabývá psychomotorickým vývojem jedince (Vojtova metoda, Bobath koncept, metoda R. Brunkow, DNS dle Koláře apod.).